Kalas nr 4

Igår hade vi det sista kalaset för denna gång. Louise och hennes dotter Emma kom hit för att fika och fiska i fiskdammen. Nelly fiskade upp en strumpa... men hon fick ett försök till och denna gång blev det en godispåse. Alla presenter hon fått denna helg var fina. Bland annat blev det ett barn-yatzy, hello kitty-handduk, färgpennor, målarbok, halsband, bok om "Tummen", pärlor till halsband, leksakskamera, ljudbok om Bamse och rockring.

Under tiden var Dennis på bandyfinalen för första gången. Dock som ambulanssköterska (han skulle varit ledig egentligen). Han och en kollega såg matchen från kanten med en ambulans i beredskap. Denna gång blev det inga sjukdomar eller skador så de fick stå och sola istället.

Idag fick jag sovmorgon och det kommer dröja innan jag får det nästa gång. Dennis lämnade Nelly på förskolan. Där blev hon födelsedagsfirad. Hon fick ha en guldkrona på huvudet medan barnen sjöng för henne. Under lunchen hade hon extra fin dukning med vinglas och flagga. Med sig hem fick hon ett lejon som heter Knutte. Han ska bo hos oss inatt och lämnas tillbaka imorgon.

Efter förskolan lekte hon hemma hos Klara. Jag tog fram symaskinen och sydde några klädesplagg som det blivit hål i. Dennis åkte hem till Bosse för att hjälpa honom med att sätta upp hyllor.

Nu kan Nelly nästan hela alfabetet. Hon hoppar dock över några av bokstäverna, oftast Q-V. Hanna klappar sig på magen och öronen när vi sjunger "Klappa lilla magen".






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0