Förskoleplats

Igår hade Nelly fortfarande feber och fick stanna hemma från förskolan. Dennis hade möte på jobbet på morgonen medan jag och tjejerna softade hemma. På eftermiddagen gick jag en promenad med Hanna och sedan åkte hela familjen iväg för att tvätta bilen.

Igår fick vi post från kommunen. Hanna har fått plats på Slavsta förskola (samma som Nelly) från och med 1 augusti. Syskon har förtur till platserna så jag var ganska säker på att hon skulle få en plats, men det är skönt att ha fått det bekräftat nu.

Jag kommer att börja arbeta 27 april på ICA, medan Dennis blir föräldraledig maj, juni och juli. Jag har tre veckor semester efter midsommar och Dennis har semester i augusti. Någon gång i augusti sker inskolningen av Hanna. Från september är det inte riktigt klart än hur jag kommer att arbeta. För att jag ska kunna arbeta kvar på ICA krävs hjälp från kommunen med barnomsorg på kvällarna. Vi ska göra en särskild ansökan angående detta. Annars blir jag arbetslös och får söka arbete på kontorstider istället.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0