En förtjusande man

Jag har haft så svårt att somna de senaste kvällarna. Kan ligga vaken fram till ett, halv två. Barnen har sovit hyfsat bra, men vaknar ett par gånger per natt i alla fall. Igår bestämde jag mig för att börja läsa en bok som jag köpte på bokrean. Den heter En förtjusande man och är skriven av Marian Keyes, en av mina favoritförfattare. Boken är dock på 700 sidor(!) så jag har dragit mig för att börja läsa den. Jag fastnar väldigt lätt i böcker och risken blir att jag inte gör annat än läser. Men nu har jag bestämt att jag ska läsa 30 sidor varje kväll. Förhoppningsvis blir jag lite tröttare när det är dags att gå och lägga sig, istället för att gå direkt från datorn då ögenen är stora som tefat och hjärnan snurrar. Igår var det liiite lättare att somna i alla fall.

Igår jobbade Dennis dagpass. Jag la Hanna för att sova på förmiddagen, men för en ovanlighetens skull så la jag inte mig själv bredvid henne. Istället sorterade jag lite kläder ur min garderob. Jag plockade bort plagg som (fortfarande) är för små för mig. Om jag inte kan ha dem i höst, då är det dags att göra sig av med dem. Men förhoppningsvis kommer jag i några utav dem då i alla fall. Så nu finns det plats för de nya kläderna jag beställde från Ellos.

Granntjejen Klara kom hit och åt mellanmål och lekte en stund på eftermiddagen. Ibland leker de jättebra med varandra, men ibland blir de lätt osams. Igår fick jag medla ganska många gånger då Nelly inte ville dela med sig av sina saker och Klara var trött och blev väldigt lätt ledsen. Ibland orkade jag inte blanda mig i på en gång, men de lyckades bli sams ändå på egen hand.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0