Dag 54

Jag hade bestämt lunchträff med Petra kl 12.30 så det blev en frukost med både smörgåsar och ägg för att inte bli hungrig tills dess. Lunchen på IKEA blev en kycklingfilé med pommes, ratatouille och bearnaisesås. Och chokladmousse till efterrätt... Onyttig lunch, jag vet.

Middagen blev ett bättre val. Jag fyllde kycklingfilé med 30 g mozzarella och lindade en baconskiva runt för att sedan köra in det i ugnen. En innertemperatur på 70 grader ger en perfekt kyckling. Till det hade jag gjort coleslaw på morot, vitkål, 50 g minifraiche och 25 g lättmajonnäs samt en sallad med italiensk dressing. Mycket god, lyxig och mättande middag för 13 points.

På föräldramötet åt jag en bulle och på IKEA köpte jag godis till Dennis, som jag öppnade och åt lite av själv...

Totala dagspointsen blev 49 points.

Promenerade 45 minuter.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0