Dag 53

Till lunch åt jag pastagratängen vi gjorde igår. I den var det pasta penne, bacon, kryddig korv, Keldas ostsås, grädde 4% och mager riven ost.

Till middag blev det tacos. Det går att göra ganska nyttig, men problemet är att man äter alldeles för mycket! Jag åt ett mjukt tprtillabröd, ett hårt tacoskal och 50 g nachochips. Tacofärsen hade jag spätt ut med krossade tomater och sedan tog jag mycket sallad, gurka, tomat och lök. Tacosås är inte så mycket points, men guacamolen innehåller lite mer. Middagen blev 17 points, totalt 36 idag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0