Dag 50 + vägning

Vägning idag, och tro det eller ej, men vågen visade -0,2 kg. Haha, som vanligt. -1,4 kg på sju veckor är inte så mycket att skryta med. Men eftersom min motivation är helt borta så är jag nöjd ändå. Jag trodde det skulle bli lite mer denna vecka då jag har hållt mig till budgeten. Jag har i och för sig ätit hela veckobonusen och några av mina motionspoints, men de senaste veckorna har jag ju överskridit pointsen och ändå gått ner lite. Så det har väl jämnat ut sig lite nu...

Frukosten intogs på IKEA för 10 kr. Två bröd, smör, skinka, ost, och marmelad för 9 points. Till lunch åt jag nudelsoppan.

Till middag köpte jag kebab med bröd. På pizzerior försöker jag ofta undvika pommes strips och pizzor (de innehåller alldeles för mycket ost). Kebab med bröd har ju i och för sig sås, men är ändå ett bättre alternativ, och alldeles för gott. Jag vägde den hemma och den var normalstor enligt viktväktarna, 500 g för 26 points. På kvällen gjorde jag micropopcorn, en sort som heter American's best. Den innehåller lite mindre fett men är god ändå. Totalt blev det 45 points idag.

Men två promenader hann jag med, totalt 50 minuter.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0