Dag 49

Idag åt vi mellanmål på öppna förskolan. Det blev både en grov smörgås med smör och ost samt smörgåsrån med smör på. Till lunch åt jag trasiga våfflor, men fick nog ihop det till två våfflor i alla fall. På dem låg det sylt och grädde. På eftermiddagen blev det en korv med bröd till mellis och till middag den nyttiga nudelsoppan. Till fredagsmys har jag ätit stjärnor med sourcream & onion. De är nästan lika onyttiga som chips, men de väger inte så mycket, en påse är endast 100 gram (till skillnad mot dagens chipspåsar på 300 g, ok det finns pyttesmå påsar chips också men det känns som att är väldigt lite i dem).

Så det blev till slut 51 points, dvs 22 points av veckobonusen användes.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0