Dag 45

Idag åt jag 135 g spagetti och 8 småköttbullar till lunch. På det hade jag lite riven ost och ketchup.

Till middag gjorde jag varma smörgåsar. Trots att jag åt två och en halv smörgåsar så blev pointsvärdet lägre för den måltiden, 13 p, än för gårdagens sallad. Jag använde Pågen rasker, philadelphia light med vitlökssmak, kalkon och ost 17% på smörgåsarna. Ibland är det inte det man tror som är fettsnålast, man tar ofta sallad för att det borde vara nyttigare. Men det gäller att räkna ordentligt, det beror ju helt på vilka livsmedel som ingår.

Maten kostade idag 29 p.

Jag gick promenad med Hanna i 30 min.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0