Dag 39

Igår åt jag lingongrova med mager ost och marmelad.

Till lunch åt jag av min nyttiga nudelsoppa. Jag åt ytterligare en portion till mellanmål.

Till middag gjorde jag lax i ugnen kryddad med citronpeppar. Som tillbehör serverade jag "ägghack". Ägghack består av 6 ägg, ½ dl majonnäs, 1 dl strimlad purjolök, 300 g räkor, salt, peppar (4 portioner). Receptet är från bloggen www.56kilo.se. En sida där jag hämtar inspiration till måltider med mindre andel kolhydrater. Grekisk sallad med italiensk dressing hade jag också till maten. Lax är en ganska fet fisk, men nyttig på andra sätt. Vi är dåliga på att laga fisk, men lax kan vara enkelt att bara slänga in i ugnen. Chokladmousse till efterrätt (med kolhydrater...).

Promenerade 20 min.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0