Dag 32

Till middag gjorde vi kyckling i ugn. En enkel och god rätt. Jag blandade grädde, fond, vitlök och hackad gul lök och hällde det över kycklingfiléer. Det fick stå i ugnen på 250 grader tills innertemperaturen blivit 70 grader (ca 20 minuter).

Jag promenerade med vagnen och det var inte lätt. Jättestora vattenpölar på vissa ställen och skrovlig is på andra ställen.

Frukost 6 p: 2 ägg, 1 dl fil

Lunch 10 p: Samma lunch som måndag

Mellanmål 1 p: Smörgåsrån med skivad banan

Middag 11 p: 125 g kyckling, 100 g ris, 1 dl matlagningsgrädde (4%), sallad, fetaost, italiensk dressing

Mellanmål 4 p: 50 g godisnappar

Motion -3 p: Promenad 40 min


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0