Dag 29 + vägning

Vågen visade i morse -0,2 kg. Totalt har jag gått ner 1 kg på fyra veckor. Det går låååångsamt, vilket inte är så konstigt med tanke på allt jag stoppar i mig. Men huvudsaken det går neråt. Att det tar tid gör egentligen inget. Jag ska ju vara smal resten av livet sen! Och det borde bli lättare att hålla vikten när jag redan är inne i ett matmönster där jag försöker att begränsa mina val samtidigt som jag unnar mig saker ibland.

Idag låg jag i sängen så länge så det blev en lätt frukost. Till lunch gjorde vi helstekt fläskfile. Till det serverades steakhouse fries som ugnsstekts med rotselleri och rödlök, en sås gjord på matlagningsgrädde, steksky och buljong samt sallad med mozzarella.

Till middag gjorde vi tigerräkor som stektes med paprika, rödlök och sweet chili sås. Det lades på tortillabröd tillsammans med grönsaker och turkisk yoghurt.

Frukost 5 p: 2 ägg, kaviar

Lunch 10 p: 125 g fläskfile, 100 g steakhouse fries, 60 ml grädde (4%), 30 g mozzarella, 2 tsk italiensk dressing

Middag 13 p: 2 tortilla, 10 scampi, 2 msk sweet chili, 6 msk turkisk yoghurt

Mellanmål 19: Chips, ahlgrens bilar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0