Sommarfest

I tisdags jobbade jag 8-17. Efter jobbet gick jag hem till Olle, Camilla, Emilia och Julia. Där mötte jag upp resten av min familj och vi blev bjudna på spagetti med italiensk köttfärssås och kladdkaka.

Igår åkte jag in till stan för att gå på ett obligatoriskt informationsmöte för nyinsksivna hos Arbetsförmedlingen. När jag kom hem hade Dennis gjort lunch och även Bosse och hans Love kom hit för att äta. Kl 15 var det dags att gå till förskolan för att vara med på sommarfest. Barnen sjöng sånger och därefter fikade vi medhavd matsäck, dock inomhus på grund av lite regn.

På kvällen tog Dennis tåget till Hedemora. Han skulle dit för att idag gå på sin mammas kusins begravning. Vi tjejer stannade kvar hemma. Medan Nelly var på förskolan så tog jag och Hanna en liten sovstund på förmiddagen och därefter en mathandling. När vi hämtat Nelly åkte vi till IKEA för att äta glass och köpa tallrikar. Förra månaden köpte jag bruna tallrikar, idag blev det även limegröna tallrikar, lila djupa tallrikar, blågråa skålar och lila glas. Dennis kom hem på kvällen och vi grillade kött, korv, sparris och ananas.

Hanna har fått sin sjunde tand. Hon klättrar nu helt själv uppför ruschkanan och åker ner. I natt vaknade hon ett par gånger, men det behövdes ingen välling för att söva om henne. Nu har jag tagit bort bygeln på hennes matstol, får väl se om hon lyckas sitta kvar utan att ramla ner...


Sommarfest på förskolan






Övriga bilder







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0