Möhippa

I torsdags kväll kunde jag gå och lägga mig utan barn hemma. Men inte kunde jag somna inte... Dessutom vaknar jag halv sju och kan inte somna om. Typiskt! Kl 8 var det i alla fall dags att stiga upp. Jag tog bussen till station där jag hoppade på tåget till Stockholm. På tåget satt redan Malin och Marie. Tillsammans med dem gick vi till NK för att kidnappa Ulrika som var ute på ärenden med sin famlij. Ulrika blev väldigt överraskad av att se oss och vi berättade att denna dag skulle hon umgås med oss tjejer (lilla Ludvig fick också vara med).

Vi tåg spårvagnen mot Gröna Lund. Innan vi gick in på nöjesfältet hade vi picknick. Vi åt baguetter med röror och drack cider och kolsyrat vatten. Inne på grönan utövade vi en femkamp. Bland annat öste vi bollar i papperskorgar, bankade med klubbor och skjöt med vattenpistol. Vi tog en liten rast med öl och vin på tyrolerparkens uteservering. Vi hade också tänkt att åka några karuseller, men då det var 45 minuter kö till varenda åkattraktion så hoppade vi över det. Eftersom solen strålade så tog vi istället en lång promenad in till city.

Vi hamnade då vid femtiden på Ulrikas favoritrestaurang som heter Grill. Det var ett mycket häftigt ställe med otroligt god mat. Jag beställde tonfisk som man själv får grilla på en stekplatta. Efter middagen var möhippan slut och vi begav oss åter till tåget.

Jag hoppade av tåget i Uppsala och gick direkt till restaurang Lingon. Där hade mitt jobb bokat in middag. Jag var inte direkt hungrig men hade ändå bestället en lyxig skaldjurssallad. Till det blev det ett glas vitt vin. Klockan var halv tolv när jag var hemma igen för att försöka få lite sömn.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0