Loppis

Igår fick jag sovmorgon. Efter frukost åkte jag och Nelly iväg till Fyris Park för att stå på Loppis. Jag hade tagit med saker som jag rensat ur förrådet. Första timmen gick bra och jag sålde bland annat 10 tallrikar, 7 assietter, 2 tavlor, vas, skål, wokpanna, snapsglas, nallebjörn, sparbössa, ljusstakar, väska, karaffer och skärbräda. Det mesta tog jag 10 eller 20 kronor för. Sedan kom en liten regnskur och det blev glesare med folk. Efter tre timmar åkte vi hem. Då hade vi fått in 275 kr minus 100 kr för platshyra. Så lite plus i kassan blev det i alla fall. Av de fyra banankartonger vi hade med oss så fick vi två med hem igen. Dessa får nog skänkas bort istället till second hand.

När jag kom hem följde jag med Nelly hem till Emilia. Där blev jag bjuden på ett glas rosévin av Helena på hennes loungesoffa. Dennis åkte in till stan för att gå på konsert med en arbetskollega. Thin Lizzy spelade på Katalin. Vi tjejer gick hem till Marie och Stefan och åt chicken nuggets och pommes tillsammans med dem.

Idag fick Dennis sovmorgon. Sedan cyklade jag till jobbet för att träna på kontorsarbete i tre timmar. Jag cyklade hem och åt mellis med familjen. Därefter cyklade jag in till stan igen för att äta middag med Petra. Det blev nudlar och scampi på Koh Pangan. Jag cyklade hem och möttes av två söta, glassätande tjejer.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0