Båtköp

I måndags cyklade jag till jobbet för att arbeta 8-18. Efter jobbet gick jag en sväng på stan för att kolla på skor till bröllopet. Jag hittade inga utan får nöja mig med de jag har. Jag har ett par svarta finskor som jag köpte i Thailand för åtta år sedan, men de är inte de allra skönaste... Skavsårsplåster ska packas. Jag köpte däremot lösnaglar som jag ska försöka få på mig i helgen.

I tisdags fick jag sova ut. När jag klivit upp hann jag med att laga några klädesplagg som det var hål i innan jag cyklade till Brantingskonditoriet för att äta lunch med Louise och lilla Maja. Jag cyklade vidare in till stan för att ha mitt första riktiga möte med min jobbcoach. Jag är anmäld till ett tremånadersprogram med en jobbcoach där det ingår obligatoriska individuella möten och frivilliga seminarier. Jag berättade att jag ville ha hjälp med att få mer arbetslivserfarenhet inom ekonomi och hon tipsade om företag med ekonomikontor där jag kan söka praktikplats. Hon gav råd om hur jag ska gå tillväga när jag söker jobb och praktik.

Kl 16 var det dags att arbeta igen. När jag slutade kl 20 cyklade jag förbi thairestaurangen för att hämta mat till mig och Dennis. Efter maten lämnade jag in paket som ska skickas till Ellos. Jag skickade även tillbaka den rosa klänningen som jag var osäker på.

Dennis och barnen kom tillbaka till Uppsala på tisdagseftermiddagen. Då hade de med sig en båt som Dennis och hans kompis köpt i Söderhamn dagen innan. Båten är av modellen Gullringen Kabin, ca 6 meter lång och 2,10 m bred. Bilder kommer vid ett senare tillfälle. Deras gamla styrpulpet ska nu säljas. En båttur hann de med samtidigt som de sjösatte den i Ekoln.

Idag lämnade jag Nelly på förskolan och cyklade sedan till jobbet. Jag arbetade 11-20. Dennis och Hanna tog en båttur med Bosse, Love och Ella. Sedan blev det ytterligare en båttur på eftermiddagen när även Nelly var med.

Parkering vid Arlanda är bokad och nu ska det packas inför helgens resa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0