Rullsand & Saloon

I söndags cyklade jag till jobbet och arbetade kl 10-17. När jag kom hem så åkte Dennis iväg till Gävle för att fira Perras födelsedag.

Igår började jag min andra, och sista, semestervecka! Jag och tjejerna gick till tåglekparken och lekte på förmiddagen. På eftermiddagen kom Dennis tillbaka från Gävle och vi åkte till Coop och handlade lite. Medan jag lagade middag åkte Dennis iväg för att sälja den gamla båten. Så nu är den väck.

I morse fick Dennis sovmorgon. Hanna vaknade kl 6.50, vilket hon gör varje morgon numera. Men denna morgon somnade hon faktiskt om efter vällingen. Kl 8.20 kom Nelly in till oss och då tyckte jag att det var dags för Hanna att vakna också. Det vore nämligen bra om hon kunde vara trött när det var dags att åka på utflykt. Vi åt lunch och for sedan iväg, färden bar av mot stranden i Rullsand. Även om solen ibland gick i moln och det blåste lätt, så var temperaturen helt härlig, både i luft och vatten! Vi badade och fikade i två timmar.

Sedan åkte vi vidare mot Gävle där vi mötte upp Perra, Teresa och deras Dexter och nyfödda Kitty. Tillsammans med dem åt vi middag på westernsaloonen Church Street Saloon. Jag åt loaded potatoskins (ugnsgratinerade potatisskal med mozzarella och bacon) och american dollar chips (friterade potatisskivor) med dip. Dennis åt cowboy dinner vilket bestod av biff, ribs, loaded potatoskins, majskolv och en massa såser och röror. Nelly och Hanna delade på blåbärspannkakor med glass. Vi blev verkligen mätta. Halv nio var vi hemma och båda barnen var fortfarande vakna (de sov en stund på vägen mellan Rullsand och Gävle). Tur att vi har DVD i bilen med Nicke Nyfiken...






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0