Semesteruppehåll

Oj, nu har det gått en hel vecka sedan jag skrev sist. Får se om jag kommer ihåg vad vi har gjort.

I onsdags var det min tur att ha sovmorgon, men Dennis fick erbjudande om extrajobb i Uppsala för dubbel lön. Så han åkte iväg tidigt på morgonen och jag gick upp med barnen. På förmiddagen lekte vi i tåglekparken. På eftermiddagen åkte vi till Fyrishov för att bada i utomhuspooler, vi höll oss mest i barnpoolen.

I torsdags åkte Dennis till Stockholm för att jobba dygnspass. Jag var hemma och packade för weekendresa till Dalarna. Jag och tjejerna tog bussen in till stan och hoppade på tåget mot Krylbo. Där väntade mamma/mormor på oss. När Hanna hade somnat på kvällen så cyklade jag in till Avesta på elcykel för att äta middag med tjejgänget. En kycklingburgare och ett glas rött vin på Kings Arms blev det och massa tjejsnack med Nina, Anna, Jenny, Veronica och Monica.

I fredags sov jag en timme tillsammans med Hanna på dagen medan mamma och Nelly bakade paj. På eftermiddagen lekte Nelly på gården tillsammans med granntjejen Sol. Regnkläderna var på och alla tre tjejena plaskade i pölarna. På kvällen åkte jag in till Avesta för att gå på bio tillsammans med kusin Carro och moster Siv. Vi såg den romantiska komedin Bride maids, vilket var en riktigt rolig film. 

I lördags skulle vi hälsa på min mormor. Men jag hade åkt på en dunderförkylning och orkade inte ta mig ut. Mamma och tjejerna åkte iväg medan jag låg i sängen och vilade och läste tidningar. På kvällen åt vi räkor, ostar och god rabarberchutney och tittade på dramafilmen Changeling med Angelina Jolie. En sann och sorglig historia. 

I söndags skulle vi ta tåget tillbaka till Uppsala. När jag försökte boka biljetter dagen innan så var tåget 14.40 redan slutsålt så vi fick istället åka med 16.40-tåget. Dennis mötte oss på stationen i Uppsala och på hemvägen köpte vi med oss thaimat. När jag ätit klart gick jag över till grannen Helena. Där hade vi grannträff med Marie, Ellen och Maria. Helena bjöd på rosévin och snacks. Tyvärr var jag tvungen att avvika vid 22-tiden då jag hade arbetsvecka framför mig.

Igår jobbade jag 8-16 och idag har jag jobbat 7-15. Jag har varit trött och tagit bussen till jobbet. Att det har regnat en del har inte gjort saken bättre. Men det har varit varmt ändå och på eftermiddagen idag fanns solglimtar på himlen, så vi åkte iväg till Lyssnaängsbadet för ett litet dopp.  

Nelly började igår återigen på förskolan efter tre veckors sommarlov. Tyvärr är det ingen av den ordinarie personalen där denna vecka, så hon hade varit lite ledsen vid lämning. Men det hade efter en stund gått bättre och idag var även hennes kompis Klara där.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0