Kalas

I söndags åt vi återigen hotellfrukost med bl a äggröra, bacon, bröd, marmelad, frukt och färskpressad juice. Vi checkade ut och gick en sväng på stan där lunch intogs på Roasters. Kl 16.45 lyfte planet mot Arlanda. Kl 21 var vi tillbaka i Hedemora där vi möttes av Nellys glada tillrop. Hanna hade redan somnat. Barnen har under helgen lekt med kusinerna, badat och varit på utflykt och sett grisar. Hannas första nätter utan sina föräldrar hade gått bra.

Igår åkte vi tillbaka till Uppsala mitt på dagen. Vi åkte nästan direkt vidare till Petra, Johan, William och Inez. Eftersom William och Hanna nyligen fyllt år så ordnades ett gemensamt kalas för dem. Det bjöds på marängtårta, kakor och frukt. Vi lekte både inomhus och utomhus innan vi åkte hem och lagade middag.

Imorse åkte Dennis till Stockholm för att göra sitt första dygnspass av sju denna sommar. Nelly lekte med Emilia på förmiddagen och på eftermiddagen tog vi en promenad till vår närmsta livsmedelsbutik, 2 km bort. På vägen dit stannade vi och lekte i en lekpark. Nelly hann med att leka en stund med Matilda på kvällen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0