Båttur

Igår fick Dennis sovmorgon. När han klivit upp så cyklade jag till jobbet för att arbeta 12-18. Dennis och tjejerna åkte till IKEA för att köpa en mjuk docka till Hanna och massa pärlor till Nellys pärlplattor. På kvällen var grannkillen Emil här och lekte och la pärlplattor.

Idag fick jag sovmorgon, och det kan behövas med tanke på att det kommer dröja 13 dagar tills nästa gång jag får chansen att ligga kvar en stund extra på morgonen. På förmiddagen kom Mona och Gert hit för att ta en båttur tillsammans med oss. Vi stannade till i Skokloster där vi åt medhavd pastasallad och fikade på caféet där i hamnen. Ett baddopp hann vi med på vägen tillbaka, i alla fall Dennis, Nelly och Mona vågade sig i. Kl var 18 när vi var tillbaka vid bilen och det fick bli en take away-middag från McDonald's idag. Nu på kvällen har Nelly lekt med Klara ute på gården och Hanna har klättrat upp för alla bänkar, bord och höga stenar...

Tyvärr så kommer Nellys två grannkompisar Matilda och Klara att flytta härifrån om två månader:(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0