Värdering

Igår hade vi bokat in en värdering av vår lägenhet. Det var Swedbanks fastighetsbyrå som frågade oss om vi ville göra en sådan när vi var på husvisningen. Ok, tänkte vi, det kan vara bra att veta värdet med tanke på att vi behöver en större kontantinsats när vi köper större bostad. Vad värderingskvinnan sa tänker jag inte skriva här, men nu vet vi i alla fall vid vilket utgångspris en budgivning skulle starta och på ett ungefär hur mycket vi har att röra oss med.

På tal om bostadsköp så är det en lägenhet till salu i huset bredvid oss. En lägenhet i markplan med tre sovrum, precis som vi vill ha. Men vi har funderat på det och kommit fram till att den inte passar oss. Läget är sämre än vi har nu, sett till bland annat solljus och lekpark. Vi fortsätter hellre leta ett tag till, vi har ingen brådska än så länge. Fick tips om igår att det ska byggas småhus några kilometer härifrån, som ska vara klara om två år. Kanske kan vara intressant, men säkert dyrt...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0