V65

Idag har även Hanna varit snorig och täppt i näsan. Jag som hade tänkt skriva att det var ett par veckor sedan Hanna fick näsdroppar, men hon har väl blivit smittad av Nelly nu.

Efter lunch åkte vi till Solvalla på trav. Vi hade gett det som julklapp till Emilia, 13 år. Jag spelade för ca 250 kr, och vann nog ungefär 150 kr. Vi fick alla in varsin vinnare och några hästar på andra- och tredjeplats. V65 och DD blev det dock ingen vinst på. Vi hade med oss matsäck bestående av tortillabröd fyllda med kyckling eller lax/fetaost samt paprika, lök, gurka, babyspenat och creme fraiche med kryddor.

Hanna har under dagen varit kinkig. Hon gnällde och skrek hela vägen till Stockholm och har inte ätit så mycket. Sovstunderna blev inte riktigt som de brukar eftersom vi var på utflykt. Kanske fler tänder på gång? Nelly sov i bilen på vägen dit och även en stund i vagnen när vi var där. Hon hade nog en del sömn att ta igen efter hostande nätter. Nu har i alla fall båda barnen somnat för kvällen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0