Trettondagen

Idag har förskolan varit stängd. Istället åkte vi hela familjen på en husvisning.
http://www.hemnet.se/beskrivning/1150895?r=3

Huset ligger ca 1,5 km från vår nuvarande lägenhet. Utgångspriset är 3 495 000 kr... Jag räknade lite på boendekostnaderna och med dagens räntor så blir det bara några hundralappar mer i månaden än vad vi har nu. Men eftersom räntorna antagligen är på väg uppåt så måste man ha lite marginaler. Höjs räntan med till exempel 1 procentenhet så blir månadskostnaden 1700 kr mer. Eftersom jag inte har ett heltidsarbete så har vi inte dessa marginaler, men titta ville vi göra ändå. Kanske inte ett jättefint hus utanpå, men inuti var det fräscht och nyrenoverat. Vi tänkte att om det inte är några andra intressenter så kan vi lägga ett bud under utgångspriset. Men vi var inte de enda som var där och tittade...

Egentligen är tanken att vi ska bo kvar här 1-2 år till. Vi gillar läget, även om vi hade velat ha fler rum och större förvaringsutrymmen.

Vi åkte sedan vidare till Bosse, Sanna, Love och Ella. Därifrån tog vi med oss en bilbarnstol hem som Hanna ska få sitta i. Dock så hade de ännu inte hittat remmarna som stolen ska spännas fast med, så hon får vänta på större stol ett litet tag till.

Dennis jobbar nu natt och när han kommer hem i morgon bitti så har han jobbat 64 timmar på sju dagar. Men då kommer istället fördelen med hans schema; sex dagar ledigt! Så då kan jag inte klaga längre...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0