Spjälsängen

Sedan i söndags har Hanna fått sova i spjälsängen. Det var verkligen på tiden! På förmiddagen när hon blev trött la jag ner henne i spjälsängen. Det var inte så populärt... Efter 30 minuter sov hon i alla fall. På eftermiddagen tog det ca 20 minuter innan hon somnade. Sedan dess har det gått ganska bra. När jag lägger ner henne så blir hon ledsen. Jag sjunger lite samt smeker och gungar henne med handen. Jag går ut ur rummet 1-2 minuter och går sedan in och upprepar detta, om hon är ledsen. Hon har inte varit panikledsen, utan mer gnällskrikit. Oftast behöver jag bara gå in 1-3 gånger.

På natten när hon äter vid kl 2-3 så tar jag upp henne till min säng för att mata och då får hon ligga kvar där. Huvudsaken just nu är att hon lär sig somna ensam i sin säng.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0