Slalompremiär

Igår vaknade jag och Hanna vid åtta (fast då hade hon haft en vakenperiod med hosta mellan kl 3 och 5). Vi åkte sedan med bussen till öppna förskolan. Där träffade vi Louise, Emma och Maja. Vi tog sällskap med dem på hemvägen för en promenad. På eftermiddagen tog jag och Hanna ytterligare en liten promenad när hon skulle sova. Kl 19 var hon så trött att hon höll på att somna sittandes på golvet. Jag skyndade mig att göra välling och la henne sedan i sängen.

Dennis och Nelly spenderade gårdagen i slalombacken i Romme. Det blev premiärslalom för Nelly! Hon hade varit duktig och åkt tillsammans med Dennis hela dagen.

Idag vaknade Hanna halv åtta, somnade om och sov till halv nio, låg vaken en stund och somnade om och sov till 10! Jag hade känt att hon varit varm under natten och när vi steg upp så hade hon 38,3, så hon fick alvedon. När hon började bli trött så tog vi en promenad in till stan för att köpa en födelsedagspresent till Julia. Vi tog bussen hem och jag försökte sedan underhålla tjejen hela kvällen. Nu har hon börjat dricka mer välling igen, men att ge mat med sked går inte. Idag fick hon plocka med små bitar pannkaka, små bitar vindruvor och puffat ris (sådana som man använder till rischoklad). Ena stunden skrattade hon högt, nästa stund gnällde hon. Kl 18 somnade hon i min famn. Efter en stund gjorde jag välling och la henne i sängen istället.


Nelly och Dennis i backen



Hanna i bussen från stan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0