Skridskoåkning

Idag fick jag sovmorgon, det behövdes. Efter lunch åkte hela familjen till en isplan där vi åkte skridskor. Hanna satt i vagnen som fick följa med ut på isen. Nelly har ju åkt två gånger innan. Då har hon haft en "båge" att hålla sig i, men det fanns inte denna gång. Hon fick hålla i oss och i vagnen, men några små steg lyckades hon ta helt själv. Dennis åkte på nyinköpta skirdskor och jag har fått låna ett par av Ulrika. Det var riktigt längesedan man åkte, jag kände mig verkligen som Bambi på hal is. Men när jag höll i vagnen så gick det lättare att ta lite mer fart. En liten stund orkade jag åka, sedan fick jag ont i fötterna.



Sedan åkte vi till leksaksaffären för att köpa en leksak till Nelly som varit utan nappar i 10 dagar! Hon valde en docka som kunde dricka vatten och kissa (dockan som kryper fanns inte). Den ligger och sover med henne nu.

Vi blev idag bjudna på middag hos Olle, Camilla, Emilia och Julia.

Hanna har fått prova att sitta i Nellys bilstol. Jag tycker bältet i hennes babyskydd har börjat bli för tajt så det är nog dags att byta stol snart.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0