Lekdag

Igår skulle Dennis egentligen varit ledig, men istället var han på ambulansstationen och arbetade som kursinstruktör för universitetets räkning. Det är för bra betalt för att tacka nej.

Eftersom Nelly är ledig på måndagar så åkte vi tjejer buss till Almtunakyrkan för att prova på deras öppna förskola. Där lekte och sjöng vi tillsammans med Anneli och hennes Sebastian och William. När de stängde gick vi in till stan och åt asiatisk lunchbuffé. Vi gick vidare till mitt jobb för att få mitt nya schema. Vi bestämde då att jag börjar arbeta igen den 27 april... Sedan blev det ett besök på bibliotekets lekrum där vi stötte på våra grannar Ellen, Klara och Irma. Tillsammans med dem hann vi med en fika också innan det var dags att åka hem.

När Dennis kom hem på kvällen gick jag till en granne som hade ljusparty.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0