Kräk

I förrgår när jag skulle gå och lägga mig så vaknade Hanna och fick välling. Efter en halvtimmes hostande kom vällingen upp igen! På mitt täcke, min kudde, lakan, hennes kudde och våra nattkläder. Igår låg hon och hostade på kvällen. Hon vaknade och var ledsen så jag lyfte upp henne. Som tack för det så fick man spyor över sig. När jag sedan skulle gå och lägga mig så vaknade hon igen och jag la henne i min säng. Då kom nästa spya... Bara att byta kläder på oss båda igen och även sängkläder. Grrr, är det magsjuka? Jag tror inte det. Kräket kommer alltid i samband med intensiva hostattacker och oftast efter välling. Hon hade ju även feber i förrgår och igår, vilket kan få vissa att kräkas (i morse var hon feberfri). Hostmediciner får hon, både mollipect och flytande bricanyl, men det hjälper inte alls! Cocillana (den bästa hostmedicinen) måste man vara två år för att få ta. Tvättmaskinen och torktumlaren får gå för fullt här...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0