Kickstart 1, 2 & 3

I förrgår körde jag igång med en kur Allevo Kickstart. Jag har köpt pulver som man blandar med vatten och man ska äta fem påsar per dag. Jag har dock endast ätit fyra påsar och därutöver kompletterat med mellanmål. Två mellanmål per dag bestående av till exempel finn crisp med ägg eller banan samt lite grönsaker. Dessutom kan jag i soffan på kvällen äta en frukt, en bit mörk choklad och ett glas lightläsk. Men än så länge inga riktiga måltider. Har tänkt försöka klara 4-7 dagar, och kanske därefter köra några dagar då jag byter ut endast frukost och lunch mot påsar.

Jag har prövat tre olika smaker. Smoothie med jordgubb-blåbär är min favorit hittills, den tar jag till frukost. Potatis- och purjolöksoppan är hyfsat god och brukar bli lunch och middag. På eftermiddagen dricker jag chokladshake. Den är ok, men smakar naturligtvis inte som man är van att chokladdryck smakar.

På min viktväktarsida har jag räknat ut att varje påse innehåller 3 points. Skulle jag endast äta allevo så blir det 15 points per dag, och jag som egentligen ska äta 30 points per dag. Så därför har jag lite utrymme för nyttiga tilltugg.

Jag återkommer med viktrapport senare i veckan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0