Jobbfest

Igår kväll var jag på fest med jobbet på Kött, Kök & Bar. Vi var 15 arbetskolleger (varav fem var nya ansikten för mig som varit ledig ett tag) och vi blev bjudna på trerätters middag med dryck. Jag hade valt till förrätt en toast skagen. Och det var en ganska rejäl bit bröd med mycket mumsig skagenröra. Ett glas vitt till det.

När man beställer varmrätt får man själv komponera ihop kött/kyckling/fisk med tillbehör och sås. Jag valde kycklingfilé och som tillbehör en potatis- och getostrulle. Potatisen och getosten var ihopmixad och inrullad i någon slags krispig brödyta. Som sås blev det bourguignon, en rödvinssås med stekt bacon och syltlök. Maten var helt fantastisk och ett glas rött till det.

Till efterrätt tog jag äppelpaj med kardemummaglass och pecannöt. God, men jag hade förväntat mig lite bättre. Dryck blev rött vin och lite baileys. Trevlig middag med roligt sällskap. Kl 23.15 tog jag bussen hem till min efterlängtade säng...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0