Cosmonova

Julia, 8 år, fick i julklapp av oss att få följa med till Cosmonova. Filmerna som visas har 5-årsgräns, så först åkte vi till Magnus och Ulrika för att lämna av Nelly. Hon blev väl omhändertagen och hade säkert roligare där än med oss. Vi åkte vidare till Cosmonova där Dennis och Julia såg filmen Deep Sea, en film om undervattensvärlden med många växter och djur. Under tiden så fick Hanna sova i vagnen, jag läste tidningen och sedan fick Hanna mat. Vi åt lunch på deras restaurang fossilen och gick sedan en runda på Naturhistoriska museet innan det var dags att hämta Nelly igen. På vägen tillbaka till Uppsala blev det ett glasstopp på Mcdonalds i Stora Väsby då Hanna vaknade till och var jättehungrig. Hon fick dock nöja sig med välling.

På kvällen har vi spelat bowling på Wii. Nelly har lärt sig att spela själv och kan få till serier på över 100 poäng!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0