Avfrostning

I tisdags var Nelly tillbaka på sin vanliga förskola. Jag skyndade mig in i kapprummet före henne för att plocka ur kvarvarande nappar ur hennes låda... Efter hämtning så gick vi till grannarna Ellen, Klara och Irma för att leka och äta mellanmål.

Under tisdagen passade jag på att frosta ur frysen. På morgonen plockade jag ur fryslådorna och ställde på altanen. Jag stängde av frysen och la in en "tina-upp-påse" längst ner. Den suger upp all vätska som bildas och droppar ner. När all is försvunnit är det bara att torka bort de droppar som ännu inte droppat ner. Temperaturen utomhus höll sig mellan -10 och -14. Kl 16 slog jag igång frysen igen och en timme senare plockade jag i matvarorna. Jag brukar försöka göra detta en gång per år. Januari brukar vara en bra (=kall) månad.

Igår åkte vi tjejer hem till Petra, Inez och William på eftermiddagen. Barnen lekte, men Nelly var lite trotsig... Hon körde på Inez med en dockvagn, med flit, så att hon ramlade omkull. Jag sa till henne att säga förlåt, men hon vägrade. Vi skulle fika med kaka och varm oboy, men hon stod kvar i hallen och grinade och skrek under tiden. Vi begav oss sedan hemåt och hon lugnade ner sig efter ett tag. Då sa hon att hon ville ha oboy. Då svarade jag att hon fick ringa till Inez och säga förlåt först. Och det gjorde hon då på en gång.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0