Utelek

Idag fick jag en välbehövlig sovmorgon. När jag vaknat åkte Dennis till Bosse för att hjälpa honom att flytta. Hanna fick sova i vagnen och Nelly ville vara ute och leka. Även om det var kallt så kändes det skönt att vara ute en stund, solen sken. Granntjejen Matilda kom också ut en stund, sedan följde hon med oss in och lekte. När Hanna skulle sova på eftermiddagen ville tjejerna leka utomhus igen. Dennis kom hem en snabbis för att sedan åka iväg på innebandymatch, som spelades med oavgjort resultat. När det blev mörkare ute gick jag och Nelly in.

Jag orkade inte göra mat på kvällen, istället provade jag för första gången onlinepizza.se. Sex olika pizzerior fanns att välja mellan som körde till vår adress. Jag beställde två pizzor och en extra sås, och betalade via internetbanken. Det stod att det förväntades ta ca en timme för leverans, men de kom redan efter 40 minuter.

Hanna somnade precis när melodiestivalen skulle börja, så jag och Nelly kunde ha en riktig myskväll i soffan. Mina favoriter idag var Brolle och Loreen. Sanna var också bra, men jag hade nog förväntat mig lite mer då hennes förra melodifestivallåt var fantastiskt bra. Hennes låt idag var lite tjatig, men hon vet hur man rör sig på scen. Med Loreen var det tvärtom, bra låt men konstiga kläder och sämre rörelsemönster. Om Christian Wlaz vet jag inte riktigt vad jag ska tycka, men nog hade jag velat ha honom i andra chansen i alla fall.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0