Tjejdag

Igår åkte vi tjejer till öppna förskolan i Salabackekyrkan. Under tiden var Dennis på synundersökning på stan. Endast ett mycket lindrigt synfel på ena ögat blev resultatet. Vi mötte honom på stan för att äta lunch på Dragon Palace.

När övriga familjen åkte hem så fortsatte jag till tågstation för att möta Nina som kom på besök. Hon och jag gick på stan en stund (ingen av oss shoppade något!). Vi gick vidare till en thailändsk restaurang som jag aldrig ätit på; Koh Pangan. En underbar middag åt vi och ett glas vin till det, inredningen i restaurangen gjorde inte upplevelsen sämre. Som avslut gick vi på bio och såg The King's Speech, en dramafilm som fått många oscarsnomineringar. Och den var förstås bra! Rolig, sorglig och med ett dramatiskt slut.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0