Ny mobil

Igår jobbade Dennis dagpass och jag lämnade Nelly på förskolan. Jag och Hanna sov en stund på förmiddagen. Efter lunch åkte vi till Gränby för att handla lite varor till kylen som gapade tom. När Nelly kom hem så lekte hon med granntjejen Emilia.

På kvällen åkte jag till Coop för att hämta ut mitt paket från Tele2, min nya mobil. Efter att ha laddat den skulle jag testa den idag. Men det gick inte... Mitt SIM-kort fungerade inte! Tydligen så är SIM-kortet för gammalt så de skickar ett nytt som ska komma nästa vecka...

Idag fick Dennis sovmorgon eftersom han ska jobba natt. Jag lämnade Nelly på förskolan,-19 visade termometern när vi gick. Sedan gick jag hem för att göra beställning på en fotobok av bilderna från Egypten. Jag hade gjort en hos Fujidirekt och en hos Icafoto. Den hos fuji tyckte jag blev bäst, men när jag skulle beställa den så var den borta. Tydligen så tas de bort automatiskt efter 30 dagar om man är inaktiv. Jag orkade inte göra någon ny utan beställde den från Icafoto istället. Den var också hyfsat bra. Däremot framkallade jag vanliga fotografier hos Fuji. De har bra pris på förstoringar och jag hade ett erbjudande om fri porto. På eftermiddagen åkte jag till City Gross för att handla födelsedagspresent till nästa barnkalas som Nelly ska på.

Igår köpte jag en salva på apoteket som ska hjälpa mot bakteriell ögoninflammation. Nu vet jag inte om det är den varianten jag har eller om den orsakas av virus. Men idag känns det i alla fall bättre. Men det kanske det skulle ha gjort ändå... Jag ska smeta på den ikväll igen innan jag går och lägger mig.


Kommentarer
Tele2

Hej Veronika,



Vi på Tele2 är glada att läsa att du skaffat ny telefon och att du redan fått hjälp med ett nytt simkort. De äldre simkorten saknar 3G funktionen varav de inte fungerar i de nyare mobiltelefonerna. Vi hoppas att allt kommer fungera bra för dig sen när du får det nya simkortet och att du blir nöjd med den nya telefonen.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2.

2011-02-25 @ 12:58:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0