Middagsbesök

I söndags åkte Dennis iväg för att fortsätta med Bosses flytt. Nelly gick hem till granntjejen Emilia och lekte och åt lunch där. På eftermiddagen gick vi ut och lekte en stund i snöhögarna. När Dennis kom hem igen var det dags att röja lite i lägenheten och laga mat. På kvällen hade vi middagsgäster; Olle, Emilia och Julia. Vi åt tacogratäng och kladdkaka och firade att Julia fyllt nio år.

Igår åkte Dennis till Stockholm för att arbeta ett extrapass på 24 timmar. Jag och tjejerna tog bussen till Salabackekyrkan för att leka och sjunga på öppna förskolan. Klockan var nio när vi gick hemifrån och det var då 17 minusgrader! Klockan tolv stängde dem och Hanna var då jättetrött. Hon somnade direkt i vagnen och vi promenerade in till stan! Jag köpte baguette på Subway och Nelly fick Happy Meal.

Vi gick vidare till biblioteket och lekte. När Hanna vaknade så hade hon sovit i 2 timmar och 10 minuter! Den dagen fick det inte bli några fler sovstunder för henne, första gången som hon endast sovit en gång på dagen.

På kvällen gick vi till bokbussen som stannar vid förskolan. Vi lånade några nya böcker och även två ljudböcker, Emil och Madicken.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0