Jobbmässa

Idag jobbade Dennis dagpass, då börjar han kl 8. Han åkte till och med tidigare till jobbet för att hinna träna innan. Jag blev väckt kl 7 av Nelly. Efter att jag lämnat henne på förskolan så tog jag och Hanna en promenad. Vi gick till Fyrishov, det tog drygt en timme. Trots några minusgrader så kändes det skönt att vara ute, förutom att jag frös om rumpan. På Fyrishov var det idag en jobb- och utbildningsmässa som jag strosade en stund på innan jag var tvungen att ta bussen hem igen.

När jag hämtat Nelly var vi ute en stund. Nelly satt på boben och Hanna satt i pulkan. Och jag fick dra dem... Men ett tag fick Nelly dra boben med dockan sittandes på. Väl hemma igen har vi bara lekt och gjort kväller. Dennis är på pubkväll med jobbet.

Igår åt Hanna burkmat för första gången på 3 veckor. Det hade säkert gått i förra veckan också då hon var gladare och piggare än innan. Tänkte först inte gå tillbaka till burkarna men det kan vara bra att få lite mer variation, och de är enklare att ha med när man är borta. Så det blir nog burkmat till lunch och vanlig mat som hon plockar själv till middag. Får se vad det blir för mellanmål, de senaste veckorna har det ju blivit välling till mellanmål, men någon form av frukt och yoghurt kanske det blir istället. Idag åt hon gröt också, det har hon inte heller gjort sedan hon blev sjuk.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0