Jobbhelg

Natten till igår var ingen rolig natt! Jag somnade nog inte förrän vid 23.30. Kl 2.30 vaknade Hanna och låg sedan och hostade i en halvtimme. Efter det var hon inte alls trött utan satt i sängen och lekte med sin vattenflaska. Eller drog mig i håret, pillade i mitt ansikte eller försökte klättra över mig. Kl 4.30 somnade hon igen och kl 7 vaknade båda barnen. Inte kul! Men hon var inte ledsen eller skrikig på natten, bara pigg. Därför ville jag inte ge henne någon mat heller. De två nätterna dessförinnan hade jag erbjudit välling, men hon totalvägrade då. Jag tänkte att jag skulle försöka rida på den positiva vågen och få henne att sluta äta på nätterna. Inte heller natten till idag fick hon någon mat (förrän kl 6, då somnade hon om och sov en timme till)!

Dennis jobbar dagpass fredag, lördag och söndag så vi får försöka roa oss själva. Igår åkte vi till öf i Årstakyrkan. Vi träffade där Louise, Emma och Maja. Även Ellen, Klara och Irma var där och sjöng och fikade med oss. När vi kom hem så lekte Nelly och Klara hemma hos oss. Barnen badade på kvällen och sedan blev det fredagsmys i soffan.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0