Deltävling 4

Kl 10.30 klev jag upp ur sängen och blev bjuden på frukost av Petra. Vi promenerade till Gränby Centrum där vi mötte upp Dennis och barnen. Dennis hade fått ihop ett fåtal timmars sömn, Hanna hade vaknat kl 5 och varit pigg. Men nu var det istället hans tur att vara barnfri. Vi släppte av honom vid tåget där han åkte vidare till Stockholm. Han och Uffe skulle på födelsedagsfest och partaj. Jag och tjejerna åkte hem och hade lördagsmys. Mitt halsonda hade slagit ut mer och nu var jag även täppt i näsan, snuvig och fått hosta. Hanna hade sovit länge på dagen och fick inte sova fler gånger. Hon däckade före kl 19. Nelly fick vara uppe och titta på låtarna i Melodofestivalen och somnade sedan på en gång.

Detta var melodifestivalens sista deltävling och jag höll inte med tittarna denna gång. Ingen av finalisterna var någon av mina favoriter, de hade jag kunnat klara mig utan. Däremot tyckte jag att Linda Pritchard och Love Generation var bra. Hmm, en sådan vit-svart dräkt kanske man borde ha... Låt nummer två (Julia Alvgard) hade kunnat bli bra med en annan sångerska, det var skönt gung i melodin. Men tjejen hade inte rätta rösten, kläder och scenspråk.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0