Dag 12

Det blev ingen frukost idag. Hanna ville sova så tidigt på förmiddagen så jag gick och la mig igen istället. Till lunch blev det återigen en Subwaybaguette. Hade "2 för 1"-kupong när jag handlade dem.

Till middag gjorde vi helstekt fläskfile och rotsaker i ugn. Rotsaker är 0 points så där är det endast olja (som jag sprayade på) som räknas. En sås på matlagningsgrädde, steksky och fond samt sallad serverades till. Fantastisk middag till låga points!

För en gångs skull fick jag inte ihop mina 29 p. Egentligen bör man se till att man får det för att kroppen ska få i sig tillräckligt med näringsämnen. Men jag har överskridit min budget så mycket senaste tiden så det får bli så idag.

Lunch 10 p: Subway Club med kalkon, skinka  och rostbiff, grönsaker

Mellanmål 1 p: 2 finn crisp

Middag 9 p: 150 g fläskfilé, morot, palsternacka, kålrot, rotselleri, rödlök zuccini, paprika, 1 tsk olja, timjan, 80 ml grädde (4%), sallad med mozzarella, 2 tsk italiensk salladsdressing

Mellanmål 5 p: 30 g mörk choklad


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0