Dag 1

Idag hade jag invägning för denna termin! Jag kommer från och med nu att redovisa vikten från min hemmavåg. Då kan jag väga mig på morgonen, utan kläder och före frukost. Jag kommer försöka åka till Viktväktarna för vägning också, men där väger jag mig vid så olika tider och med olika kläder på. Lördagar blir min vägningsdag, om vi är hemma. Idag var min vikt 83,0 kg. Jag har gått upp 0,5 kg sedan jag övergick från pulverdiet till vanlig mat.

Mina delmål är
1. att få en sjua först på vågen
2. att väga 75 kg, vilket jag gjorde när jag blev gravid med Nelly (Hannas graviditetskilon är redan borta)
3. att väga 71 kg (jag är 171 cm lång)

Idag kanske inte var bästa dagen att omstarta då vi hade godisfrossa till melodifestivalen... Vet inte riktigt hur mycket jag åt, så jag får gissa. Jag promenerade ju en del idag i alla fall.

Nu när jag gått ner ytterligare lite så är mitt dagliga pointsvärde 29 p. Veckobonusen är 49 p.

För någon dag sedan gjorde jag storkok av en nudelsoppa. Jag hade i 4 burkar krossade tomater, 4 purjolökar, 1 gul lök, 3 paprikor och 2 paket snabbnudlar med kryddpåse (hot & spicy). God och endast 2 p per portion!


Frukost 8 p: 2 dl fil, 1 dl cornflakes, 2 finn crisp, ägg, kaviar

Lunch 11 p: Halv liten hamburgare, liten pommes strips, lite dip

Mellanmål 2 p: Nudelsoppa

Middag 12 p: Stuvade makaroner, 100 g kycklingkorv, ketchup, senap

Mellanmål 19 p: Godis, salta pinnar, chips

Motion -4p. Promenad 50 min


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0