Sytrassel

I söndags jobbade jag 9.45-17. När jag kom hem skulle jag försöka sy några hål i kläder. Men min symaskin hade gått sönder! Pedalen fungerade inte som den ska. Så fort jag stoppade i sladden i väggen så började maskinen att sy. Så jag satt där ett tag och försökte styra klädesplaggen samtidigt som jag skulle vara snabb nog och dra ur sladden vid sömnadens slut... Haha, gick väl sådär, den sydde väldigt snabba stygn. Får väl kolla upp om det går att laga den eller om jag kan köpa ny pedal. Sent på kvällen kom resten av familjen hem från Hedemora, med två sovande barn i bilen.

I måndags jobbade jag 7-15. Dennis jobbade dagpass och hann lämna barnen på förskolan kl 7. En riktig vardag med jobb, hämtning, matlagning och disk.

I tisdags jobbade jag 8-16. Dennis skulle jobba natt så jag lämnade barnen på förskolan kl 7. Innan Dennis hämtade barnen hann han ut till båten (som står på land) för att sätta på ett kapell. Efter hämtning åkte de till gymnastiklektionen. Jag tog bussen dit när jag slutat och mötte upp dem. När vi kom hem släppte Dennis av oss och åkte till jobbet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0