Kött, kök & bar

I fredags jobbade Dennis dagpass. Efter lunch åkte jag och tjejerna till Hedemora där vi fikade på café med Gert, Joel och Klara. Vi åkte sedan hem till Mona och Gert för en lekstund och middag. Vid sextiden fick jag skjuts till tåget eftersom jag skulle tillbaka till Uppsala för jobb. När jag var framme mötte jag upp Dennis på stationen och vi gick till Katalin och drack ett glas vin. Därefter gick vi till restaurang Kött, kök & bar för en barnfri middag. Jag åt flankstek med potatis/getostrulle och bourgingonsås. Mycket mumsigt. Dennis åt oxfilé, potatisgratäng och kantarellsås.

I lördags jobbade Dennis dagpass och jag jobbade 8-16. Efter jobbet gick jag till tåget för att återigen åka till Hedemora. Där upphämtades jag av Mona, Jimmie och barnen så att jag och tjejerna på en gång kunde åka vidare till Krylbo. Där blev vi bjudna på middag; hemmagjorda langos som smakade precis som de ska göra!

Igår sov barnen till 8.30/8.45. Till lunch åt vi stek som kokats i coca-cola och öl. Såsen gjordes genom att sedan tillsätta grädde. Efter lunch åkte vi tillbaka till Uppsala. På kvällen åkte jag iväg till gymmet. Denna gång ställde jag in mina personliga uppgifter på löparbandet och kaloriförbrukningen blev därför större (ju mer man väger desto fler kalorier förbrukar man). På 50 minuter hade jag förbrukat 474 kcal.

Idag kunde jag skjutsa barnen till förskolan på boben. Dennis var nu ledig efter en jobbhelg och hade sovmorgon. Jag jobbade 11.30-20.


Min mat på restaurangen




Mamma och Mats gjorde langos




Nelly och kusin Klara




Hanna med napp i mun



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0