Julförberedelser

I tisdags var vi lediga hela familjen och det var min tur att få sovmorgon. Sedan åkte vi till Gränby köpcentrum för att titta på nya glasögonbågar till Deinns. Vår yngsta dotter har brutit av den ena... Jag passade på att köpa med några flaskor vin till kommande helger. Vi åt lunch på konditori Fågelsången. På eftermiddagen var Nelly hemma hos Emilia och lekte, under tiden lekte Dennis med Hanna medan jag slog in alla julklappar. På kvällen åkte jag iväg till gymmet för veckans enda träningspass, 471 kcal förbrukades på 50 minuter.

Igår jobbade Dennis dagpass. Barnen var på förskolan medan jag städade, tvättade, diskade och gjorde ärenden. Jag hämtade dem lite tidigare från förskolan då vi hade bestämt träff med exgrannarna som nu bor i Knivsta. Tyvärr blev lilla Irma sjuk så istället fick vi hitta på annat äventyr. Vi ringde till Julia, 9 år, och mötte upp henne vid Nickis äventyrslek där två timmar spenderades. Vi skjutsade hem henne och åkte hem för att bada. Dennis var på julfest på jobbet hela kvällen, och natten...

Imorse gick jag upp tidigt och lämnade barnen på förskolan kl 7. Jag jobbade 8-16. När jag kom hem så åkte Dennis till jobbet för att arbeta nattpass. Kvällen har spenderats med att packa inför julhelgens resa. Kan ni fatta att det är julafton om 25 timmar??!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0