Gymkort

Igår jobbade jag 8-16. Eftersom Dennis inte slutar förrän kl 8 så lämnade jag barnen på förskolan kl 7. På eftermiddagen hade de åkt till Dennis jobb och fikat lite. Jag hade nu jobbat sju dagar i rad!

Idag har vi varit lediga hela familjen. Jag fick äntligen ligga kvar i sängen på morgonen, 15 dagar sedan jag hade sovmorgon senast. På förmiddagen gjorde vi en ommöblering i Nellys rum. Den stora vita hyllan med alla leksaker står nu närmare dörren. Istället står träbyrån, innehållandes de vuxnas papper mm och en tv-apparat ståendes på, vid fönstret. Förhoppningsvis blir det lättare att städa undan alla leksaker som ligger överallt i lägenheten.

På eftermiddagen åkte vi till garaget för att ställa in Dennis vespa inför vintern. Därefter åkte vi till Fyrishov för bad och lek.

Sedan blev det ett besök på Gränby köpcentrum. Jag skulle nämligen köpa träningskort på Kraftkällan!! Det är ett ganska nyöppnat gym på tredje våningen med stora glasfönster ut mot parkeringen. Tyvärr är priset i högsta laget; 395 kr per månad i ett år... Men jag har insett att jag behöver verkligen ta mig i kragen och sparka mig ur soffan. Fördelen med detta gym är att det är hyfsat nära, nytt och fräscht, bra parkeringsmöjligheter samt bra öppettider (kl 5.00-23.00). Så nu har jag inga ursäkter, två gånger i veckan siktar jag på att röra mig ordentligt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0