Ledighet

I fredags morse åkte Dennis iväg till Stockholm för ett dygnspass. Jag och tjejerna packade i ordning oss för att ta bussen till Fyrishov. Där träffade vi Anneli med hennes Sebastian och William. Vi badade, fikade, badade, lekte i deras lekpark, badade och åt korv med bröd. Efter fem timmar tog vi bussen in till stan igen, handlade på Hemköp och var sedan hemma sent på eftermiddagen. Nelly lekte med Matilda och vi hade fredagsmys med ostbollar och chips till Emil i Lönneberga.

Igår morse kom dennis hem och fick sova på förmiddagen. Under tiden åkte jag och barnen till City Gross och systembolaget för lite shopping. Vi hann även med bajsblöjbyte, toalettbesök och rutschkaneåkning på affärens leksaksavdelning. Efter lunch tog vi tag i städningen som var rejält eftersatt.

Efter middagen gick vi ut till gräsmattan där grannarna Maria, Ellen och Johannes satt. Vi tog med lite vin, öl och snacks. Även Camilla och Jesper gjorde sällskap med oss och alla barnen. Hanna kom i alla fall i säng, men Nelly somnade inte förrän kl 23 i Dennis knä. Även jag gick in vid den tiden.

I morse vaknade Hanna vid 7, men hon och jag kunde ligga kvar i sängen och halvsova till klockan 8. Nelly kom upp 9.30 och Dennis masade sig ur sängen 10.30. Efter lunch åkte Dennis och barnen iväg till Hedemora. Därifrån åkte han sedan iväg till Ludvika på svensexa. Barnen ska få sova hos farmor och farfar eftersom jag jobbar i morgon.

När det blev lugnt i lägenheten satte jag mig i soffan och bara latade mig i några timmar. På eftermiddagen lyckades jag i alla fall göra lite nyttigheter; jag sorterade in alla räkningar och lönebesked för senaste halvåret i pärmen. Sedan blev det lathet igen, tog fram Sex and the city boxen och tittade på de tre första avsnitten.

Nu är det slut på ledighet, nu har jag sex arbetsdagar framför mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0