Kräftskiva

I fredags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-16. På hemvägen cyklade jag förbi IKEA och köpte två nya tallrikar, då Hanna har lyckats haft sönder några av våra. Jag köpte även present till Petra som fyller år imorgon. När jag kom hem så var jag alldeles ensam. Resten av familjen hade tagit bilen till Hedemora. Jag fick däremot besök av Petra och vi hade filmkväll med frukt, grönsaker och dip.

Igår fick jag äntligen sovmorgon! Det var välbehövligt efter 12 tidiga morgnar i rad. Men till jobbet skulle jag ändå, på cykel. Arbetade kl 11-18. Under tiden tog Dennis och Nelly tåget tillbaka till Uppsala. De besökte American Car Show inne i stan innan de tog bussen hem. Där fixade de tillsammans med grannarna upp ett partytält utanför Maries altan.

När jag kom hem från jobbet var det dags att sätta sig till bords. Det var jag, Dennis, Marie, Stefan, Ellen, Johannes, Helena, Andreas, Maria och Patrik. Sju av våra barn var också med på festen. Jag hade köpt 1 kg kräftor och 1 kg räkor till mig och Dennis. Dessutom åt vi baguette, rostbröd, aioli, majonnäs, vattenmelon med fetaost, mozarella med tomat och parmaskinka, ostar, rabarberchutney och ölkorv. Lite chips slank ner tillsammans med vin, mojitos och pina colada. Nelly somnade i Dennis knä kl 23. Dennis däckade i soffan redan kl 24 och jag kom i säng vid 1-tiden.

I morse vaknade jag först här hemma, vid kl 9. Nelly kom upp 9.30 medan Dennis låg kvar i sängen till 11.30. Efter lunch åkte jag och Nelly med tåget till Hedemora. Där hämtade vi upp Hanna och åkte vidare med bilen till min mamma. Vi åt middag i form av pizza och sedan bar det av hem mot Uppsala.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0