Jobbfest

Igår morse gick jag upp med barnen och följde dem till förskolan. Hanna blev ledsen när jag skulle gå, men jag tror att hon lugnade si efter en liten stund. Hon har börjat med den ovanan att vakna tidigt på morgonen. Igår var det dags att vakna vid kl 6.15. Då är hon väldigt trött vid lunchen på förskolan, de sover efter maten vid ca 12.15. Däremot går det (peppar, peppar) väldigt lätt att lägga henne på kvällen. Man lägger ner henne i sängen, säger godnatt och går ut ur rummet...

Jag cyklade igår till jobbet och arbetade 11-19.30. Efter jobbet gick jag till tapasrestaurangen Plock där mina kollegor samlats för att tacka av en tjej som precis slutat på jobbet. Jag beställde 4 smårätter, ett glas vin och en drink. När de andra skulle dra vidare till nattklubb så cyklade jag hem till sängen.

Idag cyklade jag till jobbet och arbetade 8-15. Dennis och tjejerna åkte till Gränby för att shoppa lördagsgodis (och öl...). Nelly lekte med Emila på eftermiddagen och med Matilda och Emil på kvällen. Hanna har fått ny tejp på pannan. Dennis tog bort den gamla tejpen och satte för säkerhets skull dit ett par tejpbitar till. Dennis har nu åkt ner på stan för att ta en öl med arbetskollegor.


Detta är de kalla rätterna jag åt: Lufttorkad skinka med kronärtskocka och brieost med nötröra




De varma rätterna var rödbetor med chèvre/honung och lammribbs med chèvre.




Frozen apple mojitos



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0