Inskolning, olycka & klädparty

I måndags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-16. Hanna började sin första dag på förskolan! Dennis var med henne där och de stannade två timmar för lite lek och fruktstund.

I tisdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-17. Dennis, Hanna och Nelly var på förskolan mellan 9 och 15. När jag kom hem gick vi över till ett grannhus på visning. Det är det första huset på vår gata som är till salu. Men utgångspriset är lite väl saftigt; 4 300 000 kr...

I onsdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-17. Denna dag hann de bara vara på förskolan i två timmar innan olyckan var framme. Hanna satt på en leksakslåda som vickade omkull. Då föll hon framåt mot en stol. Såret i pannan var mycket djupt så Dennis åkte med henne till sjukhuset. Den första läkaren tyckte att det kanske behövdes sys, men överläkaren sa att det räckte med tejp. Så nu är pannan tejpad ett tag framöver. Jag är glad att jag jobbade och slapp se allting. När jag kom hem från jobbet var Hanna samma vanliga glada tjej.

Igår cyklade jag till jobbet och arbetade 8-13. Jag gick därefter vidare till jobbcoachen. Dagen innan hade jag mailat iväg 15 ansökningar om praktikplats till ekonomikontor på stora företag här i Uppsala. På dagens möte pratade vi om intervjuteknik utifall någon ekonomichef hör av sig. Men ännu inget napp. Jag kom hem samtidigt som resten av familjen kom från förskolan. Efter middagen åkte jag hem till Sanna som hade barnklädesparty; Me&I. Jag shoppade ett par röda yogapants i plysch åt Nelly.  

Idag cyklade jag till jobbet och arbetade 7-17. När jag kom hem var resten av familjen borta. De hade åkt ut med båten för att ta ett baddopp (i regnet). På förskolan hade Dennis lämnat Hanna i en timme och det hade gått bra (lite ledsen i början var hon bara).



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0