Ge blod

Natten till måndag var jag helt ensam hemma, men inte kunde jag somna inte. Det tog ett tag innan jag somnat och jag vaknade ett par gånger på natten innan det var dags att kliva upp kl 7. Jag cyklade till jobbet och arbetade 8-16. När jag kom hem så startade jag med det stora projektet att göra en fotobok på ica's fotosida som ska handla om Hannas första år. Det tar tid innan man kommer igång då alla bilder ska väljas ut och laddas upp. Sen finns det väldigt många olika böcker, mallar, färger och layouter att välja mellan. Kl 21 kom resten av familjen hem med två sovande barn i bilen.

Tisdag jobbade jag 7-16. Nelly var på förskolan och lekte sedan med Matilda. På kvällen fick vi middagsgäster; Olle, Camilla, Emilia och Julia. Vi bjöd på grillat kött, potatisklyftor och broccolimos. Till efterrätt åt vi marängswiss.

Igår jobbade jag 9-18. På vägen hem cyklade jag förbi thairesturangen för att köpa med lite käk och cyklade sedan vidare hemåt i regnet.

Imorse tog jag bussen till jobbet och arbetade 8-13. Efter jobbet mötte jag resten av familjen på stan. Vi åt asiatisk buffé och gick sedan vidare mot sjukhuset. Där har både jag och Dennis lämnat blod medan tjejerna lekte (och bajsade). Som present valde vi en ljudbok med Emil i Lönneberga och en CD med barnvisor. Vi gick sedan vidare till stadsparken och lekte i deras lekpark. På vägen tillbaka till bussen hann vi med att mata ankorna i Svandammen och köpa glass på stan. Nu på kvällen har jag varit till Coop och handlat inför helgens kräftparty.

De senaste fem nätterna har Hanna inte fått någon välling förrän hon vaknat på morgonen. Vissa nätter har hon vaknat ofta och skrikit, men den senaste natten gick ganska bra.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0