Extrajobb

I tisdags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-16 (extrapass). När jag kom hem så stod Dennis redo i dörren för att åka till sitt jobb. Han hade pecis tackat ja till ett extra nattpass med dubbel lön. Jag tog med barnen på husvisning, det andra huset som är till salu på vår gata. Även det har ett utgångspris på 4 300 000... Jag undrar om de verkligen kommer att få det?

I onsdags morse vaknade Hanna kl 6.20. Jippie!... eller inte. När jag för första gången på länge börjar jobba senare. Dennis kom hem på morgonen och lämnade barnen på förskolan. Jag tog en promenad till jobbet och arbetade 10.30-19.30. Nelly har lekt med Klara både tisdagen och onsdagen.

I morse tog jag bussen till jobbet, arbetade 8-13 (extrapass) och promenerade sedan hemåt. Dennis var på förmiddagen ute på paddlingstur med sina arbetskollegor. På eftermiddagen höll han till i båten som inte vill starta längre.

Hanna har nu slutat med välling på nätterna. Hon får en flaska på kvällen innan hon lägger sig och hon kan även få lite välling på morgonen då hon är dålig på att äta frukost. Denna vecka har Dennis lämnat henne på förskolan nästan direkt vid ankomst. Ibland blir hon ledsen, men det verkar gå över efter en liten stund.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0